Fun In B.C.  

Welcome to the Fun In B.C. forums. your outdoor adventure headquarters.

As guest on our site, you have the chance to take a look around and get an idea of what we're all about. Feel free to check out some of the current topics of discussion and some of the stories of adventure gone by, by clicking on the top right picture to view past "Pictures of the week" .

Don't be shy, come on in. By joining our free community you'll be able to join in the fun with other outdoor adventurers and find out about upcoming events. you will also get access to View posted pictures. Stop sitting on the outside looking in, join today it's easy and it's FREE.

It's time for you to start having FUN..... in BC!!

If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact support.

HOTMAIL USERS: Check your 'junk mail' folder for the confirmation message and add 'funinbc.com' to your safe list so you don't miss anymore important emails from us.

Go Back   Fun In B.C. > All about your Ride > Jeep Talk

Jeep Talk The only true 4x4

Reply
 
Thread Tools
  #31  
Old 10-19-2011, 09:27 AM
SHITTY SHITTY is offline
you can't fix stupid
 
Join Date: Jul 2008
Location: maple ridge B.C.
Posts: 2,088
SHITTY Unknown Newbie
Reputation: 10
looking good so far.
Reply With Quote
  #32  
Old 02-16-2012, 09:06 PM
78bronco 78bronco is offline
Edit Title in 'User CP' ---updated
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 2,197
78bronco bad newbie
Reputation: 2
thanks guys got some more pics comming soon of the diff shave and the massive pile of engine parts taken over my room
Reply With Quote
  #33  
Old 02-17-2012, 07:40 AM
procircuit's Avatar
procircuit procircuit is offline
jamming in my
Swollen Member
 
Join Date: Oct 2011
Location: langley
Posts: 3,086
procircuit Good newbie
Reputation: 11
i know someone asked before but whats your main focus with this rig? mud i guess?... the frame side of the link mounts just seem to scream " gonna catch on every ting.. "
Reply With Quote
  #34  
Old 02-17-2012, 09:09 AM
64CJ6Willy 64CJ6Willy is offline
Having FUN IN B.C.
 
Join Date: Jun 2011
Location: Abby
Posts: 816
64CJ6Willy Good newbie
Reputation: 11


I see yer point. Gonna need some skidplates for sure.
__________________


I'm a peice of shit, I treat women like shit because I'm a fucking douchebag and I deserve to have my face dragged across concrete,
Reply With Quote
  #35  
Old 02-17-2012, 01:01 PM
procircuit's Avatar
procircuit procircuit is offline
jamming in my
Swollen Member
 
Join Date: Oct 2011
Location: langley
Posts: 3,086
procircuit Good newbie
Reputation: 11
dont get me wrong tho.. should still be super cool
Reply With Quote
  #36  
Old 02-17-2012, 07:11 PM
Rodnik Rodnik is offline
Now I see what FIBC is about
 
Join Date: Oct 2008
Location: Kelowna
Posts: 165
Rodnik Good newbie
Reputation: 12
I would think with 52" tires they will be just right Nice build I love cuttin , welding and grinding. All done with electricity - keepin it green
__________________
4WHEEL DRIVE - CHAINSAW - BONFIRE - ALCOHOL - WHAT COULD GO WRONG?
Reply With Quote
  #37  
Old 02-18-2012, 12:26 AM
64CJ6Willy 64CJ6Willy is offline
Having FUN IN B.C.
 
Join Date: Jun 2011
Location: Abby
Posts: 816
64CJ6Willy Good newbie
Reputation: 11
Quote:
Originally Posted by Rodnik View Post
I would think with 52" tires they will be just right
Gotta agree 4 sure! Over everything, except rock.
__________________


I'm a peice of shit, I treat women like shit because I'm a fucking douchebag and I deserve to have my face dragged across concrete,
Reply With Quote
  #38  
Old 02-24-2012, 09:36 PM
78bronco 78bronco is offline
Edit Title in 'User CP' ---updated
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 2,197
78bronco bad newbie
Reputation: 2
it will have 44" boggers and snow trails fsr just have fun with the high hp or sell it and put the motor in a muscle car .. and i think there is close to 28-32" to the bottom of the link mount . the first thing it gets caught on i am gonna re do the links and in that last pick that 64cj commented on that is ride height
Reply With Quote
  #39  
Old 02-24-2012, 09:38 PM
78bronco 78bronco is offline
Edit Title in 'User CP' ---updated
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 2,197
78bronco bad newbie
Reputation: 2
Quote:
Originally Posted by Rodnik View Post
I would think with 52" tires they will be just right Nice build I love cuttin , welding and grinding. All done with electricity - keepin it green
yes and you forgot to mention water jet when i cleaned the frame off of the old mounts i used the torch tho thanks tho
Reply With Quote
  #40  
Old 02-24-2012, 10:08 PM
atoyot's Avatar
atoyot atoyot is offline
mushroom capped
 
Join Date: Jan 2007
Location: on the fine line of sanity
Posts: 5,784
atoyot Good newbie
Reputation: 12
buildy buildy buddy!!!!!
__________________
TEAM: TOYOTA PUNK yota broken.. ....all about SVT fords...for now
Reply With Quote
  #41  
Old 02-24-2012, 10:42 PM
Bent Black Bent Black is offline
Prospect
Swollen Member
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 445
Bent Black Unknown Newbie
Reputation: 10
Is that one of those new chrome beadlock rings on the back wheel?
Reply With Quote
  #42  
Old 02-24-2012, 11:18 PM
C-Dog's Avatar
C-Dog C-Dog is offline
The C stands for crazy
Swollen Member
 
Join Date: Mar 2005
Location: SURREY, B.C, Canada.
Posts: 5,153
C-Dog bad newbie
Reputation: 0
Is it done yet ??????????







































How about now ?














__________________


FUCK CANCER !!!!!!
Reply With Quote
  #43  
Old 02-25-2012, 12:39 AM
78bronco 78bronco is offline
Edit Title in 'User CP' ---updated
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 2,197
78bronco bad newbie
Reputation: 2
yup factory gm chrome bead lock on the rear
Reply With Quote
  #44  
Old 03-27-2012, 08:42 PM
78bronco 78bronco is offline
Edit Title in 'User CP' ---updated
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 2,197
78bronco bad newbie
Reputation: 2
well been tinkering with help on the jeep a big thanks to my friend with the intake work!!! bud and the custom pistons .. SO i bought a mint off intake and we cut it up and welded to it and i have a pair of firts gen re worked big valve super cobra jet heads that flow more then the john kasse P51 heads and a few pics of my header kit and the try Y collectors i am gonna build for it once the parts show up heres some pics































Reply With Quote
  #45  
Old 03-27-2012, 09:15 PM
Hellboy Hellboy is offline
iEdited my Title in 'User CP'
 
Join Date: May 2011
Location: Coquitlam
Posts: 1,133
Hellboy Unknown Newbie
Reputation: 10
Its gonna sound gnarly when its done... Sweet
__________________
Reply With Quote
Reply


Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



Powered by vBulletin® Version 3.6.4
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Style Design By: Resourcelabz.se