PDA

View Full Version : Night run up Eagle


Razon
05-30-2009, 01:55 PM
I was making a quick run up Eagle when I ran into Nick (Nonecknick), Tuna, bcredxj, B??? and a few other people. Since I didn't want to venture by myself the first time, I quickly went and dropped off my passengers at the skytrain, and went back to meet up with the guys for a run to the lookout. They were allready on the way up by the time I got back, so I had some catching up to do.

Just past the 2'nd obstacke, I see Nick's truck abandoned on the side of the trail. His alternator packed it (seized) so he had no choice.

I caught up with them just before where the road T's. We took the road to the lookout. Everything was going good when ~5min from the top we hit snow on the trail.

B was leading, so he had to go first. He was doing really good until the trail sloped to the right and his truck slowly drifted to the side. Once he stopped...the night turned into a recovery mission.

Bcredxj went in after him trying to pull him out, but not enough traction on the snow.
http://i47.photobucket.com/albums/f160/Razon13/Eagle%20May%2030%20Nick/IMG_0714800x600.jpg
http://i47.photobucket.com/albums/f160/Razon13/Eagle%20May%2030%20Nick/IMG_0716800x600.jpg
So it was Tuna's turn. Quick spot swap and with a wincg tis time we could see some progress.
http://i47.photobucket.com/albums/f160/Razon13/Eagle%20May%2030%20Nick/IMG_0718800x600.jpg
B's jeep was slowly backing up, but unfortunately at the same time sliding more off the trail. It was getting bad, so we had to get him back on the trail by pulling under a different angle.
http://i47.photobucket.com/albums/f160/Razon13/Eagle%20May%2030%20Nick/IMG_0721800x600.jpg
http://i47.photobucket.com/albums/f160/Razon13/Eagle%20May%2030%20Nick/IMG_0723800x600.jpg
http://i47.photobucket.com/albums/f160/Razon13/Eagle%20May%2030%20Nick/IMG_0725800x600.jpg
We hooked up probably a dozen times with different straps/point combinations. Tuna ended up using Bcredxj as an ancor and this time using a snatch block off a tree the Jeep slowly came out.
http://i47.photobucket.com/albums/f160/Razon13/Eagle%20May%2030%20Nick/IMG_0726800x600.jpg
Now on the way back down we still had to get Nicks truck back down. He quickly gave the alternator a "Tuneup" with some lubricating spray and a hammer. That WORKED...fo 15sec :confused0006:
We had 1 truck pulling and 1 braking, but once we had to go through the forest we unstrapped and Nick made a run for it to the trailer...and from the way he looked right after it was one hella of a run! Fukin MAD man!
http://i47.photobucket.com/albums/f160/Razon13/Eagle%20May%2030%20Nick/IMG_0728800x600.jpg
Got home at 3am....

dirka dave
05-30-2009, 02:07 PM
Them some shiny wheels B. [f]

Ginger Snaps
05-30-2009, 02:16 PM
so how far did you make it i see my tracks from last weekend are still there :D

B
05-30-2009, 02:16 PM
it was a ton of fun [5][5][5][5] been awhile since ive been up eagle thanks to all who pitched in and helped to get me back out [cheers] tuna, razon(nice to meet cha bro ) darren and jj and my bitch arnee while noneck slept ...lol ...

didn't think it was gonna be that bad to recover stupid tree wells were still deep as hell over 6' 7' feet some of them and we are almost in june for fuck sakes ...


so [cheers] again and tuna i got your snatch ill bring it tonight for ya

and fuck i gotta get my junk back together .. :(

Tunabomber
05-30-2009, 02:38 PM
Was still a good time


even better if i wasnt wearing sandels inthe snow :o

anyway nice to meet ya razon good to put a face to the name


anytime B [cheers]

MikeWild
05-30-2009, 02:46 PM
Great Pics Raz, I was actually contemplating going last night, but there were too many jeeps for my liking, and I really didn't feel like dragging them all up to the lookout with the mighty ranger! :D

Cheese eyes
05-30-2009, 02:52 PM
[36] looks like fun !!!!!!!! i think i was in the same tree well last sunday :D :D

snows still deep [36] [36]

Kodiak Kid
05-30-2009, 03:51 PM
We were up there aswell last night...Quading. I almost rolled twice going up the last pitch to the Cypress lookout. I wont be atempting that again. Got out about 2am..

Razon
05-30-2009, 05:06 PM
Great Pics Raz, I was actually contemplating going last night, but there were too many jeeps for my liking, and I really didn't feel like dragging them all up to the lookout with the mighty ranger! :D

Hey Mike, you should have come! You wouldn't have been alone!
http://i47.photobucket.com/albums/f160/Razon13/Eagle%20May%2030%20Nick/IMG_0729800x600.jpg

Razon
05-30-2009, 05:09 PM
Yeah, it was nice meeting you guys as well. I hope Nick gets his truck ready for tomorrow.[cheers]

xtremeyj
05-30-2009, 05:10 PM
Cool pics guys, wish I coulda come out

vajayjay
05-30-2009, 05:21 PM
Was a very good night was fun getting you out B, not that much fun being nonecks brake on the way down.

Even though my heep was overheating [16] most of the night, heater cranked on a hot day:sad

D-Ass
05-30-2009, 06:14 PM
great pix razon good on ya for helping out nick and b[cheers] and figurs night run and no one brought a camera only cell phone pix :cool:

Happypants
05-30-2009, 06:47 PM
it was fun till i broke, sorry about sleeping in the truck, didnt eat all day cause of the heat and i felt like shit, not to mention the sulking from breaking my shit lol

vajayjay
05-30-2009, 06:49 PM
Hey Mike, you should have come! You wouldn't have been alone!
http://i47.photobucket.com/albums/f160/Razon13/Eagle%20May%2030%20Nick/IMG_0729800x600.jpg

And I thought you were a cool guy[16]

MikeWild
05-30-2009, 07:07 PM
Hey Mike, you should have come! You wouldn't have been alone!
http://i47.photobucket.com/albums/f160/Razon13/Eagle%20May%2030%20Nick/IMG_0729800x600.jpg

Good job Raz, that's pretty much the only recovery gear needed, not to mention you just increased the value of the G-Wagon by a few grand! :D

And I thought you were a cool guy[16]



well if all the cool guys are breaking down and / or at the end of a tow strap, I'm glad to be a blue oval outcast! Notice how even just putting the badge on a truck helps ensure it makes it out in one piece?:roll eyes

vajayjay
05-30-2009, 07:37 PM
Good job Raz, that's pretty much the only recovery gear needed, not to mention you just increased the value of the G-Wagon by a few grand! :D





well if all the cool guys are breaking down and / or at the end of a tow strap, I'm glad to be a blue oval outcast! Notice how even just putting the badge on a truck helps ensure it makes it out in one piece?:roll eyes


I was the brake [cheers]

nbrowser
05-30-2009, 07:56 PM
Hey Mike, you should have come! You wouldn't have been alone!
http://i47.photobucket.com/albums/f160/Razon13/Eagle%20May%2030%20Nick/IMG_0729800x600.jpg

Watch out buddy....that blue oval could lead to breakdowns and whatnot, all typical of the Ford heritage :)

Reeseman
05-30-2009, 10:19 PM
First on race day.

crazydude
05-31-2009, 09:34 AM
First on race day.

To break down lol:D

Apathy
05-31-2009, 10:08 AM
I can't believe that there is still that much snow up there.. crap!

dari
05-31-2009, 10:13 AM
great pics guys thanks .

Tunabomber
05-31-2009, 10:15 AM
Fucked on race day.




fixed it for ya [cheers]

Sini
05-31-2009, 11:44 AM
Cool pics, looks like fun

yoda thrills
05-31-2009, 12:01 PM
yea B get ur rig done already!!!!
nice pics

MikeWild
05-31-2009, 02:38 PM
For Off Road Driving.

fixed it for ya [cheers]

And fixed it yet again! :D

bakelite
05-31-2009, 04:03 PM
WOW :eek: lots of snow up there still...glad you got out okay and had some fun!![cheers]

*Ub6
05-31-2009, 05:53 PM
How far can you go now on the quads?

Happypants
05-31-2009, 11:51 PM
that damn ford sign ended up on my jeep this morning for a few seconds till i seen it, then it dissapeared,