PDA

View Full Version : 85 4runner Build!!!


Stetson
04-03-2007, 05:33 PM
Thought I would share some pic's with everyone. My current 4runner has ended up chopped, very bobbed, buggied, exo'd and now tired. Without throwing allot of money at it to keep up with the industry and trails, I realize I just don't get out much anymore. And when I do, its to go camping where I just want to relax. As you get older, the ambition to fix your truck it the woods on your day off fades, and the days you get to go out are valued. So Ive based my new rig on being able to take the family out to the favourite camping spots, being safe, reliable, and more than capable, and have some room to take some gear. After seeing Johns (aka JeepNut's) heep many years ago when it first hit the trail, it was an inspiration to build a truck from the bottom up. So cheers to ya, I'm building myself a truck!

more pics to come!

epic3
04-03-2007, 05:36 PM
Damn dude thats gonna be great and way more comfy to sit in the back of then the old one


put a hitch on it for the buggy lol

MikeWild
04-03-2007, 05:39 PM
wow.
I'm speechless here! cheers!

Taxidermy
04-03-2007, 05:42 PM
:gives: fuck fuck man $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ ?????????????????????????????????????????[stoned] [stoned] [stoned] [stoned] [stoned] [stoned] [stoned] [stoned]

get stuck
04-03-2007, 05:43 PM
nice runner

Troy
04-03-2007, 05:46 PM
whether it was you or a shop who did the fabrication they did a good job it looks great!

ray
04-03-2007, 05:50 PM
holy poop nice truck wanna trade?

nfc
04-03-2007, 06:02 PM
great work!did you extend the frame out the front?

MR.MIKE
04-03-2007, 06:51 PM
wow thats a nice truck its gonna look sick when its all done

Murd0c
04-03-2007, 07:36 PM
dammmm Mike that looks really nice and WOW thats clean, is everything off your old runner or all new shit>?

NeoAnderson
04-03-2007, 07:58 PM
Looks like Jeepnuts inspiration is costing you some nice coin.:p
Sweet truck dude.


Finished pics?and how much $$$ into her so far?

redman
04-03-2007, 08:00 PM
nice are you gonna make a trailer for it?

toyon35s
04-03-2007, 08:34 PM
nice yota,really like the color [36] looks pretty sweet dude,nice rig[cheers]

Murd0c
04-03-2007, 09:00 PM
nice are you gonna make a trailer for it?

OUCH :(

GOT MUD
04-03-2007, 09:04 PM
wow, it looks great, i really like the fab job on the bumpers and the extra frame supports, nice job man

Stetson
04-04-2007, 08:13 AM
Damn dude thats gonna be great and way more comfy to sit in the back of then the old one

put a hitch on it for the buggy lol

Ya I was thinkin of your whiny butt when I decided to put rear seats in [15] [f]

nice are you gonna make a trailer for it?
built a tube trailer that will match, i'll post pics too when I can.

did you extend the frame out the front? new front frame crossmember, the factory ones are weak and ugly, but the axle is puched 3" forward in the front, 1.5" from the hangers-and 1.5-2 from the leafs.

whether it was you or a shop who did the fabrication they did a good job it looks great! all my work, fab and body

hasn't cost that much, traded some work for a frame, and some work and parts for a body, had all the steel laying around, axles i refinished and built up from the old truck, bought the dual t-cases, tires, and used rims........aahhh, had to buy paint, some nuts and bolts, and wheres my hot water shower from Kev [f]

Stoleit
04-04-2007, 08:15 AM
Awsome color. Nice pick

brandonf250
04-05-2007, 10:54 PM
thats probably the cleanest yota around

nykoma
04-06-2007, 07:54 AM
my god you need to get another rig to play in. that one is to nice to play in now.. GREAT job [cheers]

ryan77
04-06-2007, 09:00 AM
thats actually really sweet... good job

YJ
04-06-2007, 10:41 AM
Looks great!

ri0
04-08-2007, 12:04 PM
looks really good mike...glad to see that thing is comming along really nice

Beachwheeler
04-15-2007, 08:55 PM
Very cool truck, nice job!

96 runner
04-17-2007, 08:00 PM
that s that same color as my mom and dads first runner looks good dude

8T9YJ
04-18-2007, 09:49 AM
[36] That is an awesome job!! Looks like it will be something to be proud of. Can't wait to see it finished.[cheers]

Redneck_04
04-20-2007, 05:22 PM
wow im speechless thats a dream truck

jhunter
04-20-2007, 08:49 PM
wow:eek:
thats one hell of a truck, nice work I can't wait to see the finished pics

flipper
04-20-2007, 09:53 PM
Nice truck.

Redneck Cowgirl
04-20-2007, 09:58 PM
[cheers] Sweet man, looks awsome[36] Great job

C-Dog
04-20-2007, 10:54 PM
Very nice looking truck man im sure it is going to hold out just fine i tlooks very nice so far canr wait 4 the finished pics [cheers]