PDA

View Full Version : Performance Chips


Zukbuilder
02-24-2007, 08:49 PM
Got a 2006 Cummins, with cold air and 5" exhaust. Looking to chip it now. Any advise on which one to go with. .. . Pro's and con's, like to hear other opinions.

I was thinking of the Edge

slowdodge
02-24-2007, 09:29 PM
auto or standard? try quadzilla

Zukbuilder
02-25-2007, 09:06 AM
It's Auto

g-rod
02-28-2007, 07:16 AM
depends how much money your willing to spend, id go bully dog

Jeepnut
02-28-2007, 09:29 AM
Call Pat at BP Diesel Proformance 1-800-395-2366 there in Abbotsford and a Canadian company with very good product. I run stacked chips in my chev and a bunch of other work done by them and have been very happy but best to here it from the horses mouth. Tell Pat ....John Loughran sent you, he is a good friend of mine[cheers]

StillRYE
02-28-2007, 09:34 AM
You definately wanna go Bully Dog because its a programmer.
If you get a module like the edge or a bd one you will have to take it out every time you take it to the dealer to get serviced, and chances are if they do an update on your computer which they do almost everytime the module will have to get sent away and reprogrammed, where as the bully dog one is fully upgradable over the internet

BAM
02-28-2007, 06:07 PM
do chips void waranty?

CITYSLICKER
02-28-2007, 08:02 PM
yes..................

tenpack
02-28-2007, 08:18 PM
if its an auto, keep on on 1/2 settings only. Anything else and you're jsut gonna cook the damn tranny.

she-can-2
02-28-2007, 08:40 PM
Call Pat at BP Diesel Proformance 1-800-395-2366 there in Abbotsford and a Canadian company with very good product. I run stacked chips in my chev and a bunch of other work done by them and have been very happy but best to here it from the horses mouth. Tell Pat ....John Loughran sent you, he is a good friend of mine[cheers]


[stupid]


They sure know their stuff[36] [36]

Zukbuilder
03-05-2007, 07:18 PM
Thanks alot, I'll call Pat.

u-can-2
03-05-2007, 08:47 PM
I have a Van Aken chip with a boost fooler (from BD) in my 2000 5spd.....Best thing I ever bought for the truck [cheers]

longhorn
03-06-2007, 07:19 PM
I put a Edge in my Superduty and it will burn the tires right off on the second setting!
One thing I see nobodies mentioned is you should have guages when you start messing with chips and stuff.

Zukbuilder
03-06-2007, 08:50 PM
I've decided today, that I'm going with the Banks One.
Thanks to all for the advise tho. [cheers]