PDA

View Full Version : Hunting near Quesnel


mijinkal
10-16-2006, 02:40 PM
Went hunting up by Quesnel for 5 days. Spent some good days on the lake fishing and canoeing up a creek. Didn't see any moose. There were alot of hunters in the area so it was tough to get a hunting spot without any traffic. Tonnes of grouse on the road though so unfortunately, that's all we got. Saw some beavers and coyotes, but that's it. anyways, here's some of the pics I took.

mijinkal
10-16-2006, 02:42 PM
the grouse from one night

lizard
10-16-2006, 08:01 PM
nice area. boy that waters not moving at all , dead calm

Pudge
10-16-2006, 09:30 PM
that first pic looks as though it could have been takin in 1980, lol

kootenaycat
10-16-2006, 11:40 PM
that first pic looks as though it could have been takin in 1980, lol

[15] [15] [15] But true! Vintage rides, looking in nice shape though!


Awesome pics! Water was like glass!

mijinkal
10-17-2006, 08:13 AM
Thanks guys! yea, those rides were pretty sweet. they got you where you wanted to go though. The water was so smooth, you could notice every little thing floating on the water and could see the schools of fish through the water.

NickB
10-17-2006, 08:27 AM
Got love all those red trees..... Nice pics though.

Jeepnut
10-17-2006, 09:25 AM
Nice pics...I just learned how to field dress a grouse my last trip[36]

mijinkal
10-17-2006, 10:34 AM
Yea, it's pretty sweet eh!! Quick and easy

BeerBaron Sr.
10-17-2006, 02:48 PM
Nice pictures you took I like the reflections in the water.

Halo
10-17-2006, 04:13 PM
that is one pimp XT. what year is it? wanna sell it?

norm
10-17-2006, 04:33 PM
[36] Just got my son a 78 XR80 and he's lov'n it,those things just last and last,I thought it was a better buy than a brand new chinese bike.

Pretty sweet pics of the lake[cheers]

mijinkal
10-18-2006, 08:44 AM
LOL, yea, they're all pretty cool bikes. Not mine though and I doubt the owner's gonna sell them. I was suprised how well the lake shots turned out. I already miss that place.

sbags
10-18-2006, 09:13 AM
Nice! The bikes remind me of my old HD 125cc with oil injection( junk!) and the 79 Zuk 250cc trials bike I rode as a kid in Maple Ridge!! Did you guys cook the Grouse up on the fire? Any fish?[cheers]

mijinkal
10-18-2006, 09:32 AM
No, we cooked the grouse over the BBQ with plum sauce on it. No fish though. All my buddy bought was powerbait to fish with. LOL he swears by that stuff!! next time I'm bringing the bait

Chev4.3
10-18-2006, 11:24 AM
sweet one of those bikes looks like my old one sweet pics man

factor
10-18-2006, 04:05 PM
looks like a nice lake for fishing

sbags
10-18-2006, 05:14 PM
Factor, you didn't factor in the fact that maybe all the fish were not hungry. Isn't factor a math equation? Or a beer equation? Never had grouse with plum sauce before; sounds good!

Taxidermy
10-18-2006, 08:46 PM
nice [cheers] ............

mijinkal
10-19-2006, 03:18 PM
Sweet! a pic made it to top right!!

Troy
10-19-2006, 06:04 PM
nice old honda trail bikes, love those things
looks like theres a 3 wheeler too![36]
good pics by the way

mijinkal
10-21-2006, 08:01 AM
yea, there's a 3 wheeler there too. no matter how many times I've bailed on one of those, I still love them.

4doorShorty
10-26-2006, 02:06 AM
hey....where is that? I just moved to quesnel a couple months ago and it looks nice there.

mijinkal
10-26-2006, 08:13 AM
It's at stony lake. Just past Dunkley, down the 700 road

4doorShorty
10-26-2006, 12:38 PM
oh yeah...Hows Ahbu lake, did you stop by that one? its on the way to Stony lk about half way from Dunkley. That lake doesnt look as big as it would be judging by the map. Theres a lake called "Big lake" you turn off the highway at McLeese lake

mijinkal
10-27-2006, 07:56 AM
No, I didn't stop there. We drove to stony lake at night. Got lost the first night because we missed a turn and slept in the truck, lol that's another story. We just hunted around the area south and east of stony lake. Stony lake was so freaking awesome so we didn't have a reason to go to another lake.

4doorShorty
10-27-2006, 11:13 AM
going to have to get out there next summer then. Is it any good for swimming?

mijinkal
10-27-2006, 01:40 PM
LOL, not really. It was pretty damn cold when I was there. It may get warmer in the summer, but definitely not in October