PDA

View Full Version : "Maiden" voyage for Big Blazer


Big Blazer
09-07-2006, 11:25 PM
took the truck out monday up to stave just to take her for a ride, and tiest things out all went well other then the coil comming outta the pocket (looks like ill redo the design) which then cost me to lose the alternator belt. Other then that was an awsome day. I did though brake my front driveshaft, I guess thats what happends when your doing front wheel drive burnouts with 53's. oh well :D

jakerngr
09-07-2006, 11:30 PM
LOOKS AWESOME looks like your ready for war

gordwould
09-07-2006, 11:42 PM
good to see you using it [cheers]

jeepmog
09-07-2006, 11:58 PM
Try retainers top and bottom on the coils.

How well do the pinion brakes on those Rockwells work?

FU Toolbag
09-08-2006, 01:21 AM
Lookin good. Have you thought of putting limit straps beside the springs??

Big_Ern
09-08-2006, 01:39 AM
Looking good anthony:cool:

good to see you finally got 'er out for a test run[36][36][36][36]

nykoma
09-08-2006, 03:29 AM
damn, thats some cool play toy you got there.[cheers]

bakelite
09-08-2006, 06:20 AM
WOW man that thing is beautiful! Good for you. :) [36]

stuckle
09-08-2006, 06:20 AM
sweet dude[36]

redman
09-08-2006, 06:54 AM
looking good

Honky
09-08-2006, 07:00 AM
thats one mean looking truck!!![36]

exo_toy
09-08-2006, 07:10 AM
is that a Toyota CV end?

In The Zone
09-08-2006, 08:05 AM
Sweet ride nice suicide seats in the back.....[36]

yup shaft looks done....
time for some bigger cv's

they 1410?

cant wait to seeit in action.....[cheers]

Jeepnut
09-08-2006, 08:39 AM
very nice[36]

C-Dog
09-08-2006, 09:51 AM
looks good man glad to see that thing out and having fun.........To bad about the drive shaft but that just means build it stronger [cheers]

REDNECK-WELDING
09-08-2006, 09:52 AM
:eek: i want one...looks good

StinkFinger
09-08-2006, 10:12 AM
so mco6 or what

Big_Ern
09-08-2006, 10:15 AM
[stupid]

you gonna have all the bugs worked out in a month to sign up?

HEAVY METAL
09-08-2006, 10:16 AM
fukin cool yo!

England
09-08-2006, 10:21 AM
very nice mate cant wait to see that in action !!

Darwin
09-08-2006, 10:23 AM
Vary kool. looks like a ton o fun

Gaelen
09-08-2006, 10:26 AM
looks good man
cant wait to see that in person

Evan the Blue
09-08-2006, 04:54 PM
Sweet Rig Yo ...........53" [5][5][5]

B
09-08-2006, 04:56 PM
dont get stuck .... who's gonna pull that out .... looks good dude see ya in the sippy hole...[cheers]

KINGCRUISER
09-08-2006, 05:28 PM
Nice pics, that is one huge blazer. Are you thinken about a cage or anything for it?

Murd0c
09-08-2006, 05:43 PM
fucken eh nice to see it out

adrock
09-08-2006, 05:59 PM
nice man looks wicked

Big Blazer
09-08-2006, 08:16 PM
[stupid]

you gonna have all the bugs worked out in a month to sign up?
sign up for what?

Big Blazer
09-08-2006, 08:17 PM
Nice pics, that is one huge blazer. Are you thinken about a cage or anything for it?
yeah i will be doing a kinda interior/exo type cage, and I will also be adding rear "fenders" for ppl in the back dont get completly coverd

Big Blazer
09-08-2006, 08:18 PM
is that a Toyota CV end?
no 1 ton chev cv

Mr Vic
09-08-2006, 08:24 PM
killer truck, looks like ALOT of fun [36] [36]

MetalMan
09-08-2006, 10:24 PM
Sweet rig man

stuckle
09-09-2006, 06:40 AM
i told you dude

mc06[f][f]

In The Zone
09-09-2006, 06:46 AM
no 1 ton chev cv

i guess that awnsers my question.....:cool:

did u grind the yokes and shit down for xtra clearance?

Big Blazer
09-09-2006, 07:14 AM
i guess that awnsers my question.....:cool:

did u grind the yokes and shit down for xtra clearance?

ha extra clearance...with the top loader diffs and the dual tcases my front driveshaft is dam near straight....it broke because i was spinning just the front 53's, and then it started to hop.

In The Zone
09-09-2006, 07:23 AM
Nice i guess they got a lot o weight to em

Big Blazer
09-09-2006, 07:49 AM
bout 400lbs a tire

Big_Ern
09-09-2006, 10:36 AM
sign up for what?


Mainland Cup challenge:cool: a little friendly competition on some of the toughest trails around. 4 day event. PM me for more info

Larry
09-09-2006, 11:39 AM
nice pics, great truck

NickB
09-09-2006, 12:57 PM
can't wait to see it[36]

Metallica1
09-09-2006, 01:09 PM
that is sweeeeeet lookin[36]

SBC hris
09-09-2006, 05:01 PM
[stupid], thats a sweet truck, hopefully I'll get to see it in person one day.

THE BIG MUDDER
09-13-2006, 08:29 PM
sweet[36]

Truckstuff
09-13-2006, 09:11 PM
[36] Excellent.... Must feel good to take it for its first real test drive.