PDA

View Full Version : project longcab


caveman
03-21-2006, 09:49 PM
Just after I got it.
http://i38.photobucket.com/albums/e105/caveman66/2004_0123Image0050.jpg

Back of cab cut out and frame shorten.

http://i38.photobucket.com/albums/e105/caveman66/DSCF0067.jpg

Test fit parts

http://i38.photobucket.com/albums/e105/caveman66/exttoy.jpg

Almost done with the welding of the top

http://i38.photobucket.com/albums/e105/caveman66/DSCF0009.jpg

interior shot

http://i38.photobucket.com/albums/e105/caveman66/interior.jpg

Start of the deck

http://i38.photobucket.com/albums/e105/caveman66/DSCF0010.jpg

stay tuned for more, hopefully soon.

Jroc
03-21-2006, 09:51 PM
all i see is looks good though

rangerguy
03-21-2006, 09:57 PM
sweet , lookin good cant wait to see more pics

Murd0c
03-21-2006, 10:38 PM
starting to look really nice, good work!!

ri0
03-21-2006, 11:13 PM
looks intersting, certianly got ur work cut out for yeah ehh

Big_Ern
03-22-2006, 02:14 AM
Nice work man[cheers]

Sure is nice having the extra space

I'm going to do something similar to mine except the top will be a cut up 4runner top and will be removable. I am hoping to keep the side glass as well, but I'm not sure if the measurements will line up.

redman
03-22-2006, 08:00 AM
looks good I like the idea of gettin rid of the side glass

HEAVY METAL
03-22-2006, 08:41 AM
yeah mna.. cool idea yo...

DURANGO
03-22-2006, 09:59 AM
looks like alot of work

bakelite
03-22-2006, 10:10 AM
Good idea, looks great, was thinking of trying something like that with an old BII I have littering my yard here somewhere.

stryker07
03-24-2006, 06:07 PM
Looking good caveman!!!




not you...the toy....[f]

slacker
03-24-2006, 06:51 PM
lookin' good dude .... let me know if I can come over and drink YOUR beer :) ... aahhhh er' if you need any help ...

harleyfatboy99ca
03-24-2006, 07:03 PM
Looks good ....[cheers]

BAM
03-24-2006, 08:23 PM
looking sweeet lots o work but lookin good so far!!

the-t-man
03-25-2006, 08:02 AM
looks good some stinky burning paint eh...

stryker07
04-08-2006, 11:30 PM
lets see some more caveman!!!!

boyzen
04-09-2006, 12:26 AM
you poor tall fuckers I told you to go talk to grant He ended up cutting an extra cab up and hucking it.

caveman
04-09-2006, 01:03 AM
yeh, but I like to be different. don't see an 82 long cab very often. lol

stryker07
04-18-2006, 08:59 PM
More toy pics please!!!


[cool]

Big_Ern
04-19-2006, 01:53 AM
[stupid]

gumboot
04-19-2006, 12:35 PM
looks good I like the idea of gettin rid of the side glass

Yeah me too, less to shatter right? but isn't it best to have the most visibility when 4x4ing? Looks like you're gonna have one hellova blind spot there, nice work though.

joshjohnbaun
04-19-2006, 12:40 PM
ah blindspots are fun, just hope ya dont break a mirror 4x4'n haha, and all will be well

caveman
04-19-2006, 08:12 PM
I will have somemore pics soon, The blind spots are not to bad ....... really.

mudman
04-20-2006, 12:00 AM
looks like you got your work cut out for ya ,nice job

Toy_Runner
04-20-2006, 12:10 AM
any new pictures [36]

slacker
04-20-2006, 06:25 PM
hey buddy ... if ya need some help with that welder ... let me know ?:)

stryker07
04-21-2006, 09:08 PM
blind spots........hell caveman is blind in one eye and his finger is poking in his other one....[f]

caveman
04-23-2006, 09:06 PM
Hey carefull what you say there cowboy.............. been fishin lately[f]

stryker07
04-23-2006, 09:32 PM
been out to alouette a couple times,getting a new roof for bayliner nxt week.Had enough getting wet in the 12fter

lincoln locked
04-23-2006, 10:14 PM
looking good [cheers]

caveman
04-25-2006, 07:27 PM
somemore pics. still lots to do, mostly small stuff but it all takes time.

http://i38.photobucket.com/albums/e105/caveman66/t1003.jpg

flatdeck will be simple nothin fancy
http://i38.photobucket.com/albums/e105/caveman66/t1002.jpg

http://i38.photobucket.com/albums/e105/caveman66/t1001.jpg

youngun
04-25-2006, 07:42 PM
looks nice bud, bring her up to postil

slacker
04-25-2006, 08:48 PM
wicked .... looks way with the fenders and hood on ..



I was thinkin' ... I just tossed a canopy with those little "moon" windows in them ... to bad ! might look good in the 1/4 ..

Big_Ern
04-26-2006, 12:14 AM
[stupid]

needs some rear 1/4 windows. otherwise it looks great!

get stuck
04-28-2006, 11:52 AM
thats things cool

bakelite
04-28-2006, 11:54 AM
Looking good..[36]

Nice work.[cheers]

caveman
04-28-2006, 04:09 PM
Thanks guys.

boyzen
04-28-2006, 07:30 PM
nice buddy

boyzen
04-28-2006, 07:34 PM
vey nice buddy

boyzen
04-28-2006, 07:34 PM
hmm post whore

Blazerboy
04-28-2006, 07:36 PM
me too

Blazerboy
04-28-2006, 07:37 PM
o nice work man

allwagon
04-28-2006, 07:40 PM
looks good caveman.........

allwagon
04-28-2006, 07:41 PM
I wanta be a post whore................

bakelite
04-28-2006, 07:52 PM
I like the way it looks without the side rear windows but I wonder how the cops will feel about it unless it's only going to be a trail rig. Be less visibility for sure.

bakelite
04-28-2006, 07:53 PM
I wanta be a post whore................


Congratulations, you made it.[f]

caveman
04-28-2006, 10:30 PM
I don't think the cops should have a problem, its no different then a panel van. Just shorter.

bakelite
04-28-2006, 11:47 PM
Good point....cool.:cool:

boyzen
04-29-2006, 12:12 AM
no law on that ,all you need is 1 mirror and side windows not tinted to dark

epic3
05-01-2006, 01:09 AM
very nice