PDA

View Full Version : PROJECT SLIM JIM


Chody
10-23-2014, 09:34 AM
well my k5 jimmy on 38"s is too bad on gas for a daily driver, so i bought his mentally challenged red headed step child.
90 gmc tracker
5speed
4x4

Plans so far are to fix the issues(heater core and brakes mostly)
and
-Secure locked safe
-paint (thinking flat black top half and flat camo bottom)
-new tires
-spool rear
-LED lighting
-better roof rack
-bumpers with hitches


Sure is funny lookin
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Mobile%20Uploads/20141022_191515.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Mobile%20Uploads/20141022_191529.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Mobile%20Uploads/20141020_174958.jpg

procircuit
10-23-2014, 10:59 AM
ahh yeahh!!

Lieutenant Johnson
10-23-2014, 11:05 AM
ohhhhhhh snap ...here comes Chody!

atoyot
10-23-2014, 02:08 PM
[36] :D u gotta leave the graphics on the side......................

Chody
10-23-2014, 02:42 PM
[36] :D u gotta leave the graphics on the side......................
that was going to be the first to go lol

Chody
10-23-2014, 04:58 PM
ust ordered some goodies :D

beagle..t
10-23-2014, 05:46 PM
well word of advise take the plastics off the lower rocker below the doors and that will give you an estimate where they rust ....no one cleans behind there but sweet little rig

Lieutenant Johnson
10-23-2014, 08:09 PM
:ballsmackthat was going to be the first to go lol

Chody
10-24-2014, 08:21 AM
well word of advise take the plastics off the lower rocker below the doors and that will give you an estimate where they rust ....no one cleans behind there but sweet little rig
shes rusty


like i said its a ginger

harvester_sorrow
10-25-2014, 10:24 AM
shes rusty


like i said its a ginger

the rustyer the roof, the wetter the basement oh yeah

Chody
10-25-2014, 01:37 PM
Basement wett as fuck(not in a good way) looks like instead of dropping the gas tank they cut the floor lol i got some weldy to do

4skin
10-25-2014, 08:05 PM
just screw a cover down over the hole for the gas tank
you don't want to try dropping the tank the bolts will probably break off
and if pump quits out in the bush it is easy to get to then

Chody
10-26-2014, 02:23 PM
Duct tape fixes everything :)

Chody
10-27-2014, 09:24 AM
new tires bought
heatercore replaced (9 hours no idea how i finally got it in)
one side of brakes fixed
drivers side has a seized caliper
lightbar is shipped (est nov 12 deliv)

Evan the Blue
10-27-2014, 12:48 PM
Fun little rigs ... I had one for my first ride and beat the sh*t out of her
Only twisted the unibody a few times lol

Chody
10-27-2014, 01:08 PM
this will be a common sight
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Cars%20n%20trucks/20141025_135249.jpg

it was definitely time for new ones
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Cars%20n%20trucks/20141025_135531.jpg

metal on metal
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Cars%20n%20trucks/20141025_144840.jpg

how it should be
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Cars%20n%20trucks/20141025_150957.jpg

this was fun...
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Cars%20n%20trucks/20141026_172452.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Cars%20n%20trucks/20141026_172503.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Cars%20n%20trucks/20141026_172511.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Cars%20n%20trucks/20141026_172457.jpg

the hard parts done, hopefully.

harvester_sorrow
10-27-2014, 04:36 PM
i can never understand why they bury heater cores so deep into the dash

Chody
10-27-2014, 04:47 PM
i can never understand why they bury heater cores so deep into the dash
honestly, if they built a swing door case and moved it 12 inches to pass side(more than enough room) you could do it with no BS.

Chody
10-27-2014, 04:51 PM
also
NO FUKKING CUP HOLDERS!

i cant live with a 5speed and no cup holders.






time to do some thinking:roll eyes:confused0006:[stoned][36]

harvester_sorrow
10-27-2014, 04:56 PM
yes, lack of cup holders is their biggest downfall. my buddy has one that hangs in the window sill

Chody
10-27-2014, 05:02 PM
yeah i might throw a SS boat one on the door. only other spot is the tray on the dash
http://www.rodholderdepot.com/image_manager/attributes/image/image_18/1097986757_4240828678.jpg

Chody
10-28-2014, 09:06 AM
Heater now works... kinda. not fully blowing hot. but all my windows are not foggy which was the whole reason i wanted to do it.

hope fully i can just put some tape here and there and itl work good.

Chody
10-29-2014, 09:15 AM
Aircared and insured. sooo cheap. been paying 30$ a day, did 3 months for 260$

this is the last time ill have this view
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Cars%20n%20trucks/20141028_160257.jpg




Also fixed the heat, the flap for hot/col was loose, fixed to to hot.

beagle..t
10-29-2014, 09:41 PM
you can buy console from new one that has cup holders

Chody
10-31-2014, 10:52 AM
sofar im using the dashpad above the glovebox, just have a roll of tape laying down, fits my cups

Chody
11-03-2014, 10:23 AM
got some more work to do.
4x4 not working, gonna troubleshoot this weekend.

cutting out carpet i think... those puddles near tanktrap were deep, over the headlights....

Chody
11-03-2014, 10:27 AM
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Mobile%20Uploads/IMG_20141103_092506.jpg

harvester_sorrow
11-03-2014, 05:05 PM
ditch the carpet. it will be louder inside the cab though

Chody
11-03-2014, 05:08 PM
ditch the carpet. it will be louder inside the cab though
i doubt it, so many squeaks already. plus im used to my big truck so this thing will still be super quiet

Chody
11-03-2014, 07:19 PM
This showed up,
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Mobile%20Uploads/20141103_180721.jpg

harvester_sorrow
11-04-2014, 05:08 PM
did that light cost more then the truck???

Chody
11-05-2014, 11:06 AM
did that light cost more then the truck???
surprisingly no, it was 40$, and 73 shipping.

1/3rd of the truck.


tires were same price of truck (200$ and 100 install)

lordco parts for brakes and heater ect was about cost of truck

Chody
11-06-2014, 11:27 AM
cut the carpet out, found some speed holes.

im happy i only plan to have this for a year or 2.

harvester_sorrow
11-06-2014, 04:48 PM
cut the carpet out, found some speed holes.

im happy i only plan to have this for a year or 2.


thats what i said about my golf cart...... 5 years ago

some shit mobiles last forever [36]

Chody
11-07-2014, 08:27 AM
thats what i said about my golf cart...... 5 years ago

some shit mobiles last forever [36]
i wouldnt be madoh yeah

Chody
11-11-2014, 08:27 PM
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Mobile%20Uploads/20141111_1655370.jpg

Chody
11-11-2014, 08:28 PM
http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Mobile%20Uploads/20141111_173941.jpg

Chody
11-11-2014, 08:28 PM
Light works. Very bright but i wish it projected more.

Chody
11-11-2014, 08:30 PM
Hub are fuxed was hoping to rebuild but it is probably just gonna be worth it to buy new

http://i64.photobucket.com/albums/h180/chodygt/Mobile%20Uploads/IMG_20141111_145507.jpg

Lieutenant Johnson
11-11-2014, 08:51 PM
Ohhhh fck yeah budz.. aint nothing to rebuild there lol

harvester_sorrow
11-11-2014, 10:55 PM
that is one solid hub

Chody
11-14-2014, 12:16 PM
goin on the first longrange trip tonight. leaving at midnight. Nightruns will be so much easier

Chody
11-20-2014, 10:43 AM
trackers were not made for the summit on the coq, had to drop to about 50kmh lol.
offroad light works great. i would like a little more down road projection but overall its bright as fuck and 10x better than just HID headlights.

Punk in Drublic
11-20-2014, 11:05 AM
trackers were not made for the summit on the coq, had to drop to about 50kmh lol.
offroad light works great. i would like a little more down road projection but overall its bright as fuck and 10x better than just HID headlights.

lol heather and i toom ours all over bc last year. kimberly pg okanogon. getting passed by horse and buggies lol

Chody
11-20-2014, 11:19 AM
lol heather and i toom ours all over bc last year. kimberly pg okanogon. getting passed by horse and buggies loli was rolling pretty light too... couldnt imagine with another person and some gear

Punk in Drublic
11-20-2014, 11:54 AM
oh yea itnwas packed. no room to fart. and bo exaust lol.

beagle..t
11-20-2014, 06:34 PM
add some 2"exhuast and a header will help keep your tire size around 235/75/15 if you have the 512 gear ratio it shouldn't be too bad

Chody
11-25-2014, 09:24 AM
add some 2"exhuast and a header will help keep your tire size around 235/75/15 if you have the 512 gear ratio it shouldn't be too bad
have 235/75/15's and gears but i have no performance plans. I dont plan on spending much if anymore money on it besides maintenance. I already have paint for it.. other than that i think im done modding itoh yeah