PDA

View Full Version : So what started your current build


4skin
01-07-2013, 10:52 PM
Mine started because I bought a sweet 40 willys pu cab
And then I rolled my 4 runner
So what caused yours

Happypants
01-07-2013, 11:02 PM
wanted something different since a bunch of us went to reiter pit, tuna and i went on a beer run with the top off, doors off, tunes cranked and since then,i wanted a yj or tj or cj, got the chance with kevs old jeep, then i traded my xj for a cj, which was a bad trade, turns out the frame on the cj i got was fucked, so one thing electrically went to another with shorts and shit suddenly not working on the yellow cj, we ripped the body off and put the body from the green cj on that frame, new wiring, no more bullshit electrical issues, soon i hope to be wheeling again, one day,

Trailjunkie
01-07-2013, 11:13 PM
destruction always causes a build

Hellboy
01-07-2013, 11:18 PM
i got a jeep

devon11
01-07-2013, 11:21 PM
By consuming copious amounts of alcohol and the sporadic need to find reasons to get away from the first wife.
We all know what W.I.F.E stands for right?

Happypants
01-07-2013, 11:28 PM
started with ripping out shit wiring, then ended up just tearing the whole old body off, rebuilt and fixed everything in the frame end, then put the new body on,

Hellboy
01-07-2013, 11:31 PM
started with ripping out shit wiring, then ended up just tearing the whole old body off, rebuilt and fixed everything in the frame end, then put the new body on,

and think u coulda just cut the roof of ur green xj and called it a day lol

Happypants
01-08-2013, 12:11 AM
and think u coulda just cut the roof of ur green xj and called it a day lol

figuratively speaking, yes i could have, but then it would be another fucking trailer rig, which i dont really want to do again..

toyon35s
01-08-2013, 12:51 AM
my build started cause i had a 383 stroker sittin in my garage and ended up gettin a toy thay was decent to put it in ,always wanted a nutty four runner now i get to build the truck ive always wanted and hopefully the last one also [cheers]

vajayjay
01-08-2013, 05:16 AM
My XJ had a few small issues I was tired of fixing so, I thought all the cool kids have yj's so I got one too

dirka dave
01-08-2013, 06:22 AM
A broken spark plug.

Tinker
01-08-2013, 06:23 AM
Jeeps are neat. ;) giant Lego that you are never finished building and adding to

stockwheels
01-08-2013, 07:21 AM
The need to keep u joints and hubs attached to the diff for more than a hour

Tunabomber
01-08-2013, 08:21 AM
kids,weather,gear

that is all

hoser
01-08-2013, 08:31 AM
rust :vroam:

BC_4RUNNER
01-08-2013, 08:44 AM
I thought it was just a birf and an axle shaft....... :dontknow:

Apathy
01-08-2013, 09:19 AM
i like to build shit, my pathfinder is done. (as in, no further mods needed).

but one of my favorites wheeling conditions is SNOW. love it, fun, difficult, CLEAN.. But the bush pig is too heavy for really deap snow.

I picked up a 77 Datsun King Cab for a song and a dance. tons, 46's and a small block should do nicely.

Punk in Drublic
01-08-2013, 10:16 AM
DUI, so got a while to fix and build before ill be driving again.

atoyot
01-08-2013, 10:26 AM
ill also go with rust.....
..
.
.

Hello Kitty
01-08-2013, 12:09 PM
Extreme heat :D

BC_4RUNNER
01-08-2013, 12:59 PM
ill also go with rust.....
..
.
.

And thanks to some of the said rust that started the parts for your build my build has taken a complete turn in the total other direction. (for the better)

Looks like Hoser getting a new rig has worked out very well for the rest of the Toyota Punks Family:dontknow: [36] [36] [36]

procircuit
01-08-2013, 03:37 PM
blew my front diff... so i buildy buildy the whole thing.

Always broke
01-08-2013, 08:47 PM
Got Dirty :(

chevy69chevelle
01-08-2013, 09:15 PM
My heater core blew in my 01 2dr jimmy...

Put the mustang on the road for the winter because I was too lazy to change it, one thing led to another, it's now sas'd, but still doesn't have a working heater core(or any interior for that matter)

andrewmacc
01-08-2013, 10:50 PM
Had a few people I know tell me I wouldn't or couldn't do it. :D

skyjacker
01-09-2013, 12:37 AM
Building something different was my motovation , I wanted something that was a challenge from the start not much custom fancy aftermarket "LEGO" pieces for a ranger out there , its been a good learning experience so far done alot of changing and tweaking but it's getting there

One day I'll have the truck I want and I'll know who built every piece of it

4skin
01-09-2013, 01:10 AM
Yea I guess mine has a bought link kit on it aka Lego lol
but was cheaper to buy the kit than just the pieces and material
But not much of it hasn't been molested in some form from kit provided
So yea it's just a sas exoed Toyota and I wanted to build something different
At least it's not black lol

Punk in Drublic
01-09-2013, 01:23 AM
willys toyota hybrids are so 2012

Cheese eyes
01-09-2013, 01:59 AM
just cus i can :D

Rebag
01-09-2013, 09:38 PM
I bought an xj with a 4" lift on 32"s. I drove all the way to penticton to get it with the trailer, got it home, wheeled it a couple times and had nothing good to say about it. Decided to sell the jeep and sas the ranger instead, motor shit the bed in the cheropoo 3 days after I sold it lol. Im very happy with how the rangers turned out.

Jimmie
01-09-2013, 09:46 PM
A.D.D. .........it started all of them , that or someone left me alone with a sawzall !

Halo
01-09-2013, 10:07 PM
Root cause if my build? An exploded d35. It just snowballed from there.

BC_4RUNNER
01-09-2013, 11:23 PM
blew my front diff... so i buildy buildy the whole thing.

Is that a jab at me or did yours actually happen that way too?

Mine has gone way beyond fixing the front end and making tow points. Hell from the day the IFS fell out its been "ah shit......" "how much......." " oh well fuck it ....."

Sound familiar anyone? (Everyone)

Always broke
01-09-2013, 11:44 PM
Is that a jab at me or did yours actually happen that way too?

Mine has gone way beyond fixing the front end and making tow points. Hell from the day the IFS fell out its been "ah shit......" "how much......." " oh well fuck it ....."

Sound familiar anyone? (Everyone)


YUP :(

Apathy
01-10-2013, 09:43 AM
Is that a jab at me or did yours actually happen that way too?

Mine has gone way beyond fixing the front end and making tow points. Hell from the day the IFS fell out its been "ah shit......" "how much......." " oh well fuck it ....."

Sound familiar anyone? (Everyone)

With the bush pig, i never REALLY wheeled it in stock form
I thought, i wanna turn this into a family crawler, so i did.

But then the aditional upgrades came. lol

bjo44
11-24-2013, 08:36 PM
wanted something different don't see many s10s