PDA

View Full Version : winches


tchevy
04-28-2012, 01:48 AM
currently looking at some winches for my truck, 9500 and up i guess. want bigger than 8.

looking into brands, anyone use smittybuilt before? reasonable prices.
how is warn winches these days? still the best or no

thanks

fullsizebronco
04-28-2012, 02:03 AM
my buddys 9.5 warn surprised the crap out of me when he had to pull my diesel out of a big stuck!... i wont be bothering with anything else but a warn when i buy mine...not saying there is nothing comparable just going to go with what i know works and parts are easy to come by

4skin
04-28-2012, 02:37 AM
8724 warn broke my ramsey buddys warn didnt even slow down 5800lb truck on 38swampers buried to headlites

Happypants
04-28-2012, 09:09 AM
my m8000 did a solid 3 hours of winching at stave one day, it got hotter than a mother fucker, to the point where it was almost smoking, but it got it me out, took 2 trucks anchored together to get me out, the bottom of my fenders and bumper were touching the ground, tires, diffs were gone, fucking no mans land lol

vajayjay
04-28-2012, 09:13 AM
My m8000 did the same but winnched me all the way up P2P when my rear end let go, overheated a couple times but let it cool down just enough to go again.

That day sucked

Happypants
04-28-2012, 09:35 AM
when was that?

stockwheels
04-28-2012, 10:18 AM
my warn hasnt let me down and iv winched with it 4 hours straight twice now only thing that ever went wrong was melting tge battery connetor

vajayjay
04-28-2012, 05:30 PM
:confused0006: Last year sometime :dontknow:

dirka dave
04-28-2012, 11:17 PM
I have a t-maxx 10000.

Better than any warn IMO.

Happypants
04-28-2012, 11:20 PM
Never see you use it other than to pull your truck outta the backyard

Chopstick
04-29-2012, 11:57 AM
How heavy is your rig is what u should be thinking first then determine if a 8000 would be efficient enough for u?

Bigsexy
04-29-2012, 12:16 PM
i use a 8000 on my truck, its a f150 on 38s, when i get stuck.. i get stuuuck and its pulled NP. everytime. only thing its done is melted the connection terminal a bit.. no biggie.. It pulls concrete barricades quite nicely actually lol

Always broke
04-30-2012, 09:33 PM
I have a t-maxx 10000.

Better than any warn IMO.


T MAxx is a cheap version of a warn and they aren't made anymore they are all warn now

3.3 Over
05-01-2012, 04:39 PM
smitty xrc10 (10,000) on my heavy pig

no complaints yet; came with 10,000 lb synthetic rope - got it brand new for 480$ + tax

is that a deal ?? :dontknow:

tchevy
05-02-2012, 11:12 PM
yah thats why they intruge me. i read good things online. but i feel as tho i would rather a good winch than a shit one with great warranty. i dont care about warranty if i have to sleep in my truck in a hole. i want it to work lol

4skin
05-03-2012, 09:21 PM
well even with a good winch you can wind up sleepin in your truck in a hole
but you will have wood for a fire though after you riped out every tree you can reach dont ask how i know

Always broke
05-04-2012, 12:35 AM
So how do you know??? Lol

4skin
05-04-2012, 01:09 AM
oh you would go there dosnt float

B
05-04-2012, 08:19 AM
we have the last real m8000 sitting on the shelf at the shop ...

the new vr series stuff is not the same warn had to change to compete with a these cheap Chopstix winches ..

Bigsexy
05-06-2012, 10:59 AM
we have the last real m8000 sitting on the shelf at the shop ...

the new vr series stuff is not the same warn had to change to compete with a these cheap Chopstix winches ..
how much is she?

4skin
05-06-2012, 11:21 AM
we have the last real m8000 sitting on the shelf at the shop ...

the new vr series stuff is not the same warn had to change to compete with a these cheap Chopstix winches ..
think i got one of the last ones
remember dass saying something about they were cheeping them out

Cyanide
05-06-2012, 08:15 PM
my warn m6000 worked great until one day it stopped working, took it too a mechanic and he said i need a new motor or it needs too be re wound

streetstomper
06-02-2012, 10:17 PM
I would say Warn, I had a 8724 on a 1ton diesel and that truck was a tank, the 8724 pulled it no problem.

rat trap
06-02-2012, 10:34 PM
Warn Deffinetly